ΕΦΗΒΟΙ & COVID-19: Προκλήσεις και ευκαιρίες κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Η κοινωνική αποστασιοποίηση , στα πλαίσια της καραντίνας για τον COVID-19, μπορεί να είναι ιδιαίτερα δύσκολη για τους έφηβους. Αισθάνονται αποκομμένοι από τους φίλους τους, απογοητευμένοι από την ακύρωση της καθημερινότητας και των σχεδίων τους (σχολικό περιβάλλον, βόλτες με φίλους, αθλητικές δραστηριότητες, αθλητικοί αγώνες, σχολικές εκδρομές, πάρτι).Ιδού κάποιοι τρόποι για να βοηθήσετε τον έφηβο σε αυτή τη δύσκολη περίοδο. ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΕΙΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΤΕ ΜΙΑ ΝΕΑ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ Βοηθήστε τον έφηβο να δημιουργήσει μια νέα, υγιή και δημιουργική ρουτίνα:
-- Φτιάξτε ένα ημερήσιο πρόγραμμα που να συμβαδίζει με την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση: Ορίστε την ώρα του πρωινού ξυπνήματος, ώστε να προλάβει να πλυθεί, να ντυθεί, να φάει πρωινό ή οτιδήποτε άλλο χρειάζεται για να ξεκινήσει η «σχολική ημέρα». Η τηλεόραση και το ραδιόφωνο πρέπει να είναι κλειστά κατά τη διάρκεια της σχολικής παρακολούθησης.
-- Συγκεντρωθείτε γύρω από το οικογενειακό τραπέζι. Η περίοδος της καραντίνας είναι μία καλή ευκαιρία να τρώτε όλοι μαζί στο τραπέζι. Μιλήστε και συζητήστε με ήρεμο τρόπο για ευχάριστα θέματα.
-- Επιτρέψτε του να έχει "προσωπικό χρόνο ". Είναι φυσικό ο έφηβος να ζητάει περισσότερη ιδιωτικότητα. Αφήστε τον στο χώρο του, να περάσει τον χρόνο του, όπως εκείνος το επιθυμεί (μουσική, ξεκούραση, ησυχία, επικοινωνία με φίλους, δημιουργική απασχόληση).
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΑΝΟΙΧΤΑ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑ
-- Μοιραστείτε πληροφορίες για αυτό που συμβαίνει, με ήρεμο και τεκμηριωμένο τρόπο, ώστε να καθησυχάσετε τυχόν ανησυχίες του για τον ιό. Συζητήστε για τα πραγματικά δεδομένα και την παραπληροφόρηση. Επιμείνετε στα βασικά σημεία προστασίας για το COVID 19, όπως η συχνή πλύση των χεριών και η αποφυγή αγγίγματος του προσώπου.
-- Μιλήστε για το πώς η κοινωνική αποστασιοποίηση σώζει ζωές, επιβραδύνοντας την εξάπλωση του ιού και προστατεύοντας τα ευάλωτα άτομα. Βάλτε έναν αυστηρό κανόνα και τονίστε ότι δεν επιτρέπεται να βγαίνει με φίλους για βόλτα ή άθληση χωρίς να τηρεί τους κανονισμούς που έχουν ορίσει οι αρμόδιες Αρχές.
-- Βοηθήστε τον έφηβο να κοιτάξει μπροστά, να αφήσει πίσω αυτό που πέρασε και να βρει τρόπους να προχωρήσει με σχέδια και στόχους.
ΝΑ ΕΊΣΤΕ ΣΕ ΕΓΡΉΓΟΡΣΗ ΓΙΑ ΣΗΜΆΔΙΑ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΆ ΌΤΙ Ο ΕΦΗΒΟΣ ΧΡΕΙΆΖΕΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΗ ΥΠΟΣΤΉΡΙΞΗ
Οι έφηβοι που αισθάνονται λυπημένοι, απογοητευμένοι, νευρικοί ή θυμωμένοι κατά τη διάρκεια της πανδημίας του COVID-19, μπορεί να χρειαστούν περισσότερη υποστήριξη.
Ο παιδίατρος μπορεί να εκτιμήσει την κατάσταση έχοντας επικοινωνία με τον έφηβο. Μπορεί να τον ρωτήσει για το πώς αισθάνεται το τελευταίο καιρό, εάν έχει χάσει το ενδιαφέρον του για διάφορα πράγματα ή αν δεν βρίσκει πλέον ευχαρίστηση στις καθημερινές του συνήθειες. Να γνωρίζετε τα σημάδια, που μαρτυρούν προβλήματα ψυχοσυναισθηματικής φύσεως στους εφήβους, όπως η συχνή ευερεθιστότητα, οι αλλαγές στο βάρος ή στις συνήθειες του ύπνου, οι επαναλαμβανόμενες σκέψεις για ένα δυσάρεστο γεγονός, οι συγκρούσεις με τους φίλους και την οικογένεια.
ΜΕΊΝΕΤΕ ΣΥΝΔΕΔΕΜΈΝΟΙ ΜΕ ΑΣΦΆΛΕΙΑ
-- Επιτρέψτε στον έφηβο να παραμείνει συνδεδεμένος με φίλους και αγαπημένα πρόσωπα, μέσω τηλεφώνου, βιντεοκλήσεων ή κοινωνικών δικτύων. Υπενθυμίστε του να μην δημοσιεύει προσωπικές πληροφορίες στο διαδίκτυο. Τα online παιχνίδια με φίλους μπορεί να είναι μια χαλαρωτική και ευχάριστη διέξοδος για τον έφηβο.Είναι κατανοητό, ότι ο χρόνος μπροστά στις οθόνες θα αυξηθεί την περίοδο της καραντίνας.Ωστόσο συνεργαστείτε με το παιδί για να καταλήξετε σε ένα σχέδιο που θα περιλαμβάνει τόσο online όσο και ofline χρόνο.
-- Οι έφηβοι χειρίζονται άνετα την τεχνολογία και μπορούν να δείξουν τους γονείς ή τους παππούδες πώς να συνομιλούν μέσω βίντεο ή πώς να χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα. Είναι μια καλή ευκαιρία για να σας δείξουν τον «εικονικό» κόσμο τους.
ΥΠΟΣΤΉΡΙΞΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ & ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ
-- Νέες ευθύνες. Η ρουτίνα έχει αλλάξει και η οικογένεια ίσως χρειαστεί επιπλέον βοήθεια στη φροντίδα των μικρότερων παιδιών ή στην καθαριότητα του σπιτιού. Συζητήστε με τον έφηβο για τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να συμμετέχει σε αυτό. Για παράδειγμα, μπορεί να βοηθήσει στην προετοιμασία του φαγητού; Μπορεί να απασχολήσει τα αδέλφια του με παιχνίδι ή γυμναστική;
-- Οικογενειακές υποθέσεις. Προτείνετε στον έφηβο να αναλάβει αρχηγικό ρόλο σε θέματα που αφορούν την οικογένεια, όπως η τακτοποίηση παλιών οικογενειακών φωτογραφιών ή η συλλογή πληροφοριών για την ιστορία της οικογένειας. Η συζήτησης με τους παππούδες,είναι ένα σπουδαίο θέμα οι οποίοι μπορεί να περιγράψουν δύσκολες περιόδους του παρελθόντος και πώς η οικογένεια τις αντιμετώπισε
.-- Αφαιρέστε τα περιττά και δωρίστε. Ενθαρρύνετε τον έφηβο να καθαρίσει το δωμάτιό του, ή το υπόγειο ή να τακτοποιήσει το γκαράζ και αντικείμενα που δεν χρειάζεται πια να τα απομακρύνει ή να τα δωρίσει.
ΨΥΧΙΚΉ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΙΚΉ ΥΓΕΙΆ Οι αλλαγές της καθημερινότητας, η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση, το ακατάστατο ημερήσιο πρόγραμμα πιθανόν να ωθήσει σε ανεπιθύμητες συμπεριφορές, όπως το κάπνισμα Τονίστε στο παιδί σας, πόσο σημαντικό είναι να αποφεύγει το κάπνισμα.
Βοηθήστε τον έφηβο στην διατήρηση της σωματικής και ψυχικής του ευεξίας :
--Πηγαίνετε μαζί για μια βόλτα, ακολουθώντας τους ισχύοντες κανόνες .
-- Διαβάστε ένα βιβλίο ή περιηγηθείτε στο διαδίκτυο ανακτώντας ηλεκτρονικά βιβλία, ηχητικά βιβλία, μουσικές ηχογραφήσεις, θεατρικές παραστάσεις
.-- Κάντε μια εικονική περιήγηση σε ένα μουσείο ή σε μία περιοχή με το Google Εarth. Ζητήστε του να σας δείξει 10 μέρη που θα ήθελε να επισκεφτεί κάποια μέρα και να σας εξηγήσει το γιατί.
-- Κάνετε βίντεο με στιγμιότυπα της καθημερινής ζωής μέσα στο σπίτι την περίοδο της καραντίνας.
-- Παρακολουθήστε ταινίες ή τηλεοπτικές εκπομπές μαζί, ως οικογένεια
.-- Ξεκινήστε ένα οικογενειακό ημερολόγιο, όπου κάθε μέλος της οικογένειας μπορεί να καταγράψει γεγονότα, σκέψεις, συναισθήματα. Είναι μια καλή ευκαιρία να μάθουμε πώς είναι να είσαι έφηβος κατά την διάρκεια της κρίσης!
-- Εξασφαλίστε καλό και αρκετό ύπνο!
πηγή: μετάφραση επεξεργασία και προσαρμογή από την Αμερικάνικη Παιδιατρική Ακαδημία
Η κοινωνική αποστασιοποίηση , στα πλαίσια της καραντίνας για τον COVID-19, μπορεί να είναι ιδιαίτερα δύσκολη για τους έφηβους. Αισθάνονται αποκομμένοι από τους φίλους τους, απογοητευμένοι από την ακύρωση της καθημερινότητας και των σχεδίων τους (σχολικό περιβάλλον, βόλτες με φίλους, αθλητικές δραστηριότητες, αθλητικοί αγώνες, σχολικές εκδρομές, πάρτι).Ιδού κάποιοι τρόποι για να βοηθήσετε τον έφηβο σε αυτή τη δύσκολη περίοδο. ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΕΙΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΤΕ ΜΙΑ ΝΕΑ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ Βοηθήστε τον έφηβο να δημιουργήσει μια νέα, υγιή και δημιουργική ρουτίνα:
-- Φτιάξτε ένα ημερήσιο πρόγραμμα που να συμβαδίζει με την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση: Ορίστε την ώρα του πρωινού ξυπνήματος, ώστε να προλάβει να πλυθεί, να ντυθεί, να φάει πρωινό ή οτιδήποτε άλλο χρειάζεται για να ξεκινήσει η «σχολική ημέρα». Η τηλεόραση και το ραδιόφωνο πρέπει να είναι κλειστά κατά τη διάρκεια της σχολικής παρακολούθησης.
-- Συγκεντρωθείτε γύρω από το οικογενειακό τραπέζι. Η περίοδος της καραντίνας είναι μία καλή ευκαιρία να τρώτε όλοι μαζί στο τραπέζι. Μιλήστε και συζητήστε με ήρεμο τρόπο για ευχάριστα θέματα.
-- Επιτρέψτε του να έχει "προσωπικό χρόνο ". Είναι φυσικό ο έφηβος να ζητάει περισσότερη ιδιωτικότητα. Αφήστε τον στο χώρο του, να περάσει τον χρόνο του, όπως εκείνος το επιθυμεί (μουσική, ξεκούραση, ησυχία, επικοινωνία με φίλους, δημιουργική απασχόληση).
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΑΝΟΙΧΤΑ ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑ
-- Μοιραστείτε πληροφορίες για αυτό που συμβαίνει, με ήρεμο και τεκμηριωμένο τρόπο, ώστε να καθησυχάσετε τυχόν ανησυχίες του για τον ιό. Συζητήστε για τα πραγματικά δεδομένα και την παραπληροφόρηση. Επιμείνετε στα βασικά σημεία προστασίας για το COVID 19, όπως η συχνή πλύση των χεριών και η αποφυγή αγγίγματος του προσώπου.
-- Μιλήστε για το πώς η κοινωνική αποστασιοποίηση σώζει ζωές, επιβραδύνοντας την εξάπλωση του ιού και προστατεύοντας τα ευάλωτα άτομα. Βάλτε έναν αυστηρό κανόνα και τονίστε ότι δεν επιτρέπεται να βγαίνει με φίλους για βόλτα ή άθληση χωρίς να τηρεί τους κανονισμούς που έχουν ορίσει οι αρμόδιες Αρχές.
-- Βοηθήστε τον έφηβο να κοιτάξει μπροστά, να αφήσει πίσω αυτό που πέρασε και να βρει τρόπους να προχωρήσει με σχέδια και στόχους.
ΝΑ ΕΊΣΤΕ ΣΕ ΕΓΡΉΓΟΡΣΗ ΓΙΑ ΣΗΜΆΔΙΑ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΆ ΌΤΙ Ο ΕΦΗΒΟΣ ΧΡΕΙΆΖΕΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΗ ΥΠΟΣΤΉΡΙΞΗ
Οι έφηβοι που αισθάνονται λυπημένοι, απογοητευμένοι, νευρικοί ή θυμωμένοι κατά τη διάρκεια της πανδημίας του COVID-19, μπορεί να χρειαστούν περισσότερη υποστήριξη.
Ο παιδίατρος μπορεί να εκτιμήσει την κατάσταση έχοντας επικοινωνία με τον έφηβο. Μπορεί να τον ρωτήσει για το πώς αισθάνεται το τελευταίο καιρό, εάν έχει χάσει το ενδιαφέρον του για διάφορα πράγματα ή αν δεν βρίσκει πλέον ευχαρίστηση στις καθημερινές του συνήθειες. Να γνωρίζετε τα σημάδια, που μαρτυρούν προβλήματα ψυχοσυναισθηματικής φύσεως στους εφήβους, όπως η συχνή ευερεθιστότητα, οι αλλαγές στο βάρος ή στις συνήθειες του ύπνου, οι επαναλαμβανόμενες σκέψεις για ένα δυσάρεστο γεγονός, οι συγκρούσεις με τους φίλους και την οικογένεια.
ΜΕΊΝΕΤΕ ΣΥΝΔΕΔΕΜΈΝΟΙ ΜΕ ΑΣΦΆΛΕΙΑ
-- Επιτρέψτε στον έφηβο να παραμείνει συνδεδεμένος με φίλους και αγαπημένα πρόσωπα, μέσω τηλεφώνου, βιντεοκλήσεων ή κοινωνικών δικτύων. Υπενθυμίστε του να μην δημοσιεύει προσωπικές πληροφορίες στο διαδίκτυο. Τα online παιχνίδια με φίλους μπορεί να είναι μια χαλαρωτική και ευχάριστη διέξοδος για τον έφηβο.Είναι κατανοητό, ότι ο χρόνος μπροστά στις οθόνες θα αυξηθεί την περίοδο της καραντίνας.Ωστόσο συνεργαστείτε με το παιδί για να καταλήξετε σε ένα σχέδιο που θα περιλαμβάνει τόσο online όσο και ofline χρόνο.
-- Οι έφηβοι χειρίζονται άνετα την τεχνολογία και μπορούν να δείξουν τους γονείς ή τους παππούδες πώς να συνομιλούν μέσω βίντεο ή πώς να χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα. Είναι μια καλή ευκαιρία για να σας δείξουν τον «εικονικό» κόσμο τους.
ΥΠΟΣΤΉΡΙΞΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ & ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ
-- Νέες ευθύνες. Η ρουτίνα έχει αλλάξει και η οικογένεια ίσως χρειαστεί επιπλέον βοήθεια στη φροντίδα των μικρότερων παιδιών ή στην καθαριότητα του σπιτιού. Συζητήστε με τον έφηβο για τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να συμμετέχει σε αυτό. Για παράδειγμα, μπορεί να βοηθήσει στην προετοιμασία του φαγητού; Μπορεί να απασχολήσει τα αδέλφια του με παιχνίδι ή γυμναστική;
-- Οικογενειακές υποθέσεις. Προτείνετε στον έφηβο να αναλάβει αρχηγικό ρόλο σε θέματα που αφορούν την οικογένεια, όπως η τακτοποίηση παλιών οικογενειακών φωτογραφιών ή η συλλογή πληροφοριών για την ιστορία της οικογένειας. Η συζήτησης με τους παππούδες,είναι ένα σπουδαίο θέμα οι οποίοι μπορεί να περιγράψουν δύσκολες περιόδους του παρελθόντος και πώς η οικογένεια τις αντιμετώπισε
.-- Αφαιρέστε τα περιττά και δωρίστε. Ενθαρρύνετε τον έφηβο να καθαρίσει το δωμάτιό του, ή το υπόγειο ή να τακτοποιήσει το γκαράζ και αντικείμενα που δεν χρειάζεται πια να τα απομακρύνει ή να τα δωρίσει.
ΨΥΧΙΚΉ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΙΚΉ ΥΓΕΙΆ Οι αλλαγές της καθημερινότητας, η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση, το ακατάστατο ημερήσιο πρόγραμμα πιθανόν να ωθήσει σε ανεπιθύμητες συμπεριφορές, όπως το κάπνισμα Τονίστε στο παιδί σας, πόσο σημαντικό είναι να αποφεύγει το κάπνισμα.
Βοηθήστε τον έφηβο στην διατήρηση της σωματικής και ψυχικής του ευεξίας :
--Πηγαίνετε μαζί για μια βόλτα, ακολουθώντας τους ισχύοντες κανόνες .
-- Διαβάστε ένα βιβλίο ή περιηγηθείτε στο διαδίκτυο ανακτώντας ηλεκτρονικά βιβλία, ηχητικά βιβλία, μουσικές ηχογραφήσεις, θεατρικές παραστάσεις
.-- Κάντε μια εικονική περιήγηση σε ένα μουσείο ή σε μία περιοχή με το Google Εarth. Ζητήστε του να σας δείξει 10 μέρη που θα ήθελε να επισκεφτεί κάποια μέρα και να σας εξηγήσει το γιατί.
-- Κάνετε βίντεο με στιγμιότυπα της καθημερινής ζωής μέσα στο σπίτι την περίοδο της καραντίνας.
-- Παρακολουθήστε ταινίες ή τηλεοπτικές εκπομπές μαζί, ως οικογένεια
.-- Ξεκινήστε ένα οικογενειακό ημερολόγιο, όπου κάθε μέλος της οικογένειας μπορεί να καταγράψει γεγονότα, σκέψεις, συναισθήματα. Είναι μια καλή ευκαιρία να μάθουμε πώς είναι να είσαι έφηβος κατά την διάρκεια της κρίσης!
-- Εξασφαλίστε καλό και αρκετό ύπνο!
πηγή: μετάφραση επεξεργασία και προσαρμογή από την Αμερικάνικη Παιδιατρική Ακαδημία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου